Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Kathryn S.; Allen, Laura K.; Hinze, Scott R.
TitelPredicting Reading Comprehension from Constructed Responses: Explanatory Retrievals as Stealth Assessment
Quelle(2020), (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McCarthy, Kathryn S.)
ORCID (Allen, Laura K.)
ORCID (Hinze, Scott R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Comprehension; Prediction; Responses; College Students; Natural Language Processing; Content Area Reading; Student Evaluation; Automation; Artificial Intelligence
AbstractOpen-ended "constructed responses" promote deeper processing of course materials. Further, evaluation of these explanations can yield important information about students' cognition. This study examined how students' constructed responses, generated at different points during learning, relate to their later comprehension outcomes. College students (N = 75) produced self-explanations "during" reading and explanatory retrievals "after" reading. The Constructed Response Assessment Tool (CRAT) was used to analyze these responses across multiple dimensions of language and relate these textual features to comprehension performance. Results indicate that the linguistic features of post-reading explanatory retrievals were more predictive of comprehension outcomes than self-explanations. Further, these models relied on different indices to predict performance. [This paper was published in: I. I. Bittencourt et al. (Eds.), "AIED 2020" (pp. 197-202). Switzerland: Springer Nature.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: