Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaw, Guan
InstitutionTexas Education Research Center
TitelThe Impact of Inclusive STEM High Schools on Student Outcomes: Evidence from Texas STEM Academies. Policy Brief
Quelle(2017), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInclusion; STEM Education; High School Students; Outcomes of Education; Career Academies; Racial Differences; Gender Differences; Social Differences; Texas
AbstractInclusive science, technology, engineering, and mathematics (STEM) high schools (ISHSs), which combine nonselective admission policies with a STEM-emphasized curriculum and college-going culture, represent an emerging STEM-focused school model that has been rapidly expanding across the country. In 2006, Texas launched the Texas STEM (T-STEM) initiative, the largest investment in ISHSs in the nation, and opened the first seven T-STEM Academies. The number of T-STEM Academies has increased exponentially, reaching 55 in 2011 and 121 in 2016. Because of its recent emergence, rigorous evidence of the effectiveness of ISHSs is limited and the existing findings are mixed. This study adds to this growing literature on ISHSs by analyzing a decade-long data from Texas statewide longitudinal data system to assess the impact of T-STEM Academies on student achievement and educational attainment. (ERIC).
AnmerkungenTexas Education Research Center. University of Texas at Austin, Pickle Research Campus, 10100 Burnet Road, Bldg #137 TCB, Rm 1.143A, L4500, Austin, TX 78758; Tel: 512-471-4528; Web site: https://texaserc.utexas.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: