Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLecker, Wendy; McKillip, Mary
InstitutionEducation Law Center
TitelBig Breakthrough on New York School Funding
Quelle(2021), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; State Aid; Funding Formulas; Court Litigation; Advocacy; Low Income Students; Financial Support; School Districts; Poverty; New York
AbstractThe Foundation Aid Formula is designed to deliver more funding to New York districts with higher enrollments of low-income students who require additional resources to support their education. These higher need districts struggle to raise sufficient local dollars and rely more heavily on state aid to support their schools. As a result, the underfunding of the Foundation Aid Formula has a disproportionate impact on students in these districts. After a sustained 12-year campaign, New York advocates secured a major victory in April when lawmakers enacted a $1.4 billion increase in state aid in the FY22 State Budget, along with a commitment to fully fund the state's Foundation Aid formula by the 2023-24 school year. The $1.4 billion increase will be followed by an estimated $2.5 billion aid increase over two years to finally close the gap in the state's share of school funding required by New York's Foundation Aid Formula. (ERIC).
AnmerkungenEducation Law Center. 60 Park Place Suite 300, Newark, NJ 07102. Tel: 973-624-1815; Fax: 973-624-7339; e-mail: elc@edlawcenter.org; Web site: http://www.edlawcenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: