Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGray-Lobe, Guthrie; Pathak, Parag A.; Walters, Christopher R.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelThe Long-Term Effects of Universal Preschool in Boston. Working Paper 28756
Quelle(2021)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Education; Program Effectiveness; Access to Education; Public Education; College Attendance; College Readiness; Standardized Tests; Scores; Student Behavior; High School Students; High School Graduates; Behavior Problems; Gender Differences; College Entrance Examinations; Massachusetts (Boston); SAT (College Admission Test)
AbstractWe use admissions lotteries to estimate the effects of large-scale public preschool in Boston on college-going, college preparation, standardized test scores, and behavioral outcomes. Preschool enrollment boosts college attendance, as well as SAT test-taking and high school graduation. Preschool also decreases several disciplinary measures including juvenile incarceration, but has no detectable impact on state achievement test scores. An analysis of subgroups shows that effects on college enrollment, SAT-taking, and disciplinary outcomes are larger for boys than for girls. Our findings illustrate possibilities for large-scale modern, public preschool and highlight the importance of measuring long-term and non-test score outcomes in evaluating the effectiveness of education programs. [The W. T. Grant Early Career Scholars Program provided financial support for this study.] (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: