Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarangell, Samantha
InstitutionUniversity of Melbourne (Australia), Melbourne Centre for the Study of Higher Education (CSHE)
TitelAsking Questions to Support Student Learning in Class: Strategies and Tips for Small-Group Teaching. Melbourne CSHE Teaching and Learning Short Guide Series
Quelle(2021), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Questioning Techniques; Small Group Instruction; Instructional Effectiveness; Classroom Environment; Discussion (Teaching Technique); Prompting; Brainstorming; Concept Formation; Student Participation; Critical Thinking; Higher Education
AbstractAsking students questions is a ubiquitous but often underestimated aspect of teaching within higher education. Questions can be used to engage students in discussion, to check their understanding, and to encourage participation or sharing of ideas. However, while it is a useful strategy to prepare a few key questions before class, many questions will be formed on-the-spot in response to the progression of a discussion. This improvised nature can make it feel more difficult to pose clear, effective questions in front of the class. This short guide has been prepared for those new to teaching in higher education. The purpose is to identify helpful strategies for posing questions to suit five common objectives within the small-group learning environment. [This guide was prepared with help from Chi Baik, Sophie Arkoudis, and Elisa Bone.] (As Provided).
AnmerkungenMelbourne Centre for the Study of Higher Education. Building 134, Spencer Road, The University of Melbourne VIC 3010e. Tel: + 61-3-8344-4605; e-mail: melbourne-cshe@unimelb.edu.au; Web site: http://melbourne-cshe.unimelb.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: