Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGobert, Janice D.; Moussavi, Raha; Li, Haiying; Sao Pedro, Michael; Dickler, Rachel
TitelReal-Time Scaffolding of Students' Online Data Interpretation during Inquiry with Inq-ITS Using Educational Data Mining
Quelle(2018), (27 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterScaffolding (Teaching Technique); Data Interpretation; Intelligent Tutoring Systems; Science Instruction; Inquiry; Science Process Skills; Skill Development; Transfer of Training; Grade 8; Middle School Students; Instructional Effectiveness; Bayesian Statistics; Computation
AbstractThis chapter addresses students' data interpretation, a key NGSS inquiry practice, with which students have several different types of difficulties. In this work, we unpack the difficulties associated with data interpretation from those associated with warranting claims. We do this within the context of Inq-ITS (Inquiry Intelligent Tutoring System), a lightweight LMS, providing computer-based assessment and tutoring for science inquiry practices/skills. We conducted a systematic analysis of a subset of our data to address whether our scaffolding is supporting students in the acquisition and transfer of these inquiry skills. We also describe an additional study, which used Bayesian Knowledge Tracing (Corbett and Anderson. User Model User- Adapt Interact 4(4):253-278, 1995), a computational approach allowing for the analysis of the fine-grained sub-skills underlying our practices of data interpretation and warranting claims. [This is a chapter in: Auer, M. E. et al. (Eds), "Cyber-Physical Laboratories in Engineering and Science Education," (p191-217). Cham, Switzerland: Springer International.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: