Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBouck, Emily C.; Long, Holly
TitelTraditional and Innovative Assessment Techniques for Students with Intellectual Disabilities
Quelle(2021), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Evaluation; Students with Disabilities; Intellectual Disability; Identification; Alternative Assessment; Instructional Innovation; Adjustment (to Environment)
AbstractThe education of students with intellectual disability, like all students, is influenced by assessments. For students with intellectual disability, assessment is used to evaluate individuals as having an intellectual disability (e.g., intellectual functioning assessments and adaptive behavior assessments), as well as to guide instruction and making decisions about what to teach. Throughout this chapter, the authors present assessments related to the determination of individuals having intellectual disability as well as ones that inform, guide, or evaluate instruction for students. In addition to presenting traditional assessment options for students with intellectual disability, the chapter also presents some innovative options for determining what to teach students with intellectual disability. [For the complete volume, "Traditional and Innovative Assessment Techniques for Students with Disabilities. Advances in Special Education. Volume 36," see ED614233.] (As Provided).
AnmerkungenEmerald Publishing Limited. Howard House, Wagon Lane, Bingley, West Yorkshire, BD16 1WA, UK. Tel: +44-1274-777700; Fax: +44-1274-785201; e-mail: emerald@emeraldinsight.com; Web site: https://books.emeraldinsight.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: