Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmall, Jason W.; Frey, Andy; Lee, Jon; Seeley, John R.; Scott, Terrance M.; Sibley, Margaret H.
TitelFidelity of Motivational Interviewing in School-Based Intervention and Research
Quelle(2020), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFidelity; Motivation Techniques; Interviews; Program Implementation; Intervention; School Health Services; Mental Health; Parent Participation; Coaching (Performance); Scores; At Risk Students
AbstractEducational researchers and school-based practitioners are increasingly infusing Motivational Interviewing (MI) into new and existing intervention protocols to provide support to students, parents, teachers, and school administrators. To date, however, the majority of the research in this area has focused on feasibility of implementation rather than fidelity of implementation. In this manuscript, we will present MI fidelity data from 245 audio-recorded conversations with 113 unique caregivers and 20 coaches, who implemented a school-based, positive parenting intervention. The aggregate fidelity scores across coaches, parents, and sessions provide evidence the training and support procedures were effective in assisting school-based personnel to implement MI with reasonable levels of fidelity in practice settings. Further, results suggest that MI fidelity varied between sessions and coaches and that within-coach variation (e.g., session-level variation in the quality of MI delivered) greatly exceeded between-coach variation. Implications for practice and future research are discussed. [This paper will be published in "Prevention Science."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: