Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Institute for Early Education Research
TitelNew Jersey Abbott Preschool Program Longitudinal Effects Study through Grade 10 (APPLES-10). Fact Sheet
Quelle(2021), (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Education; Poverty; Access to Education; Educational Quality; Program Effectiveness; Outcomes of Education; Public Education; Court Litigation; Urban Schools; Educational Finance; Equal Education; Early Intervention; African American Students; Hispanic American Students; Kindergarten; Elementary Secondary Education; Academic Achievement; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Grade 9; Grade 10; New Jersey
AbstractTwo decades ago, the New Jersey Supreme Court in "Abbott v. Burke" mandated that the state establish high quality preschool education in the 31 highest-poverty school districts. New Jersey created a pre-K program with high standards and a continuous improvement system that transformed a patchwork of private and public programs into a highly effective mixed delivery system. The National Institute for Early Education Research's (NIEER's) most recent research on children's long-term outcomes from this preschool system has been published in "Early Childhood Research Quarterly." The new study contributes to the understanding of the potential long-term outcomes from large scale public preschool programs. Key points regarding the program, the study, and its findings are presented in this fact sheet. (ERIC).
AnmerkungenNational Institute for Early Education Research. Rutgers The State University of New Jersey, 73 Easton Avenue, New Brunswick, NJ 08901. Tel: 848-932-4350; Fax: 732-932-4360; e-mail: info@nieer.org; Web site: http://nieer.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: