Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDineen, Jennifer N.; Chafouleas, Sandra M.; Briesch, Amy M.; McCoach, D. Betsy; Newton, Sarah D.; Cintron, Dakota W.
TitelExploring Social, Emotional, and Behavioral Screening Approaches in U.S. Public School Districts
Quelle(2021), (34 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chafouleas, Sandra M.)
ORCID (McCoach, D. Betsy)
ORCID (Cintron, Dakota W.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPublic Schools; School Districts; Screening Tests; Behavior Disorders; Emotional Disturbances; Identification; Student Characteristics; Institutional Characteristics; Usability; Standards; Student Needs; Student Behavior; Elementary Secondary Education
AbstractUsing a nationally representative sample of U.S. public school districts, we explored the current landscape of social, emotional, and behavioral (SEB) approaches and their impact on behavioral outcomes. Data suggest SEB screening is the exception rather than the rule, with most districts reporting students are referred to an internal support team when SEB concerns arise. Districts were more likely to report SEB problems were identified and supported internally when they had elementary SEB programs, were located in urban areas, and had higher SES levels. District administrators who reported that SEB problems were identified and addressed internally, including use of universal screening procedures, reported the highest levels of knowledge about their SEB approach as well as willingness to change their practices. [This is the online version of an article published in "American Journal of Education Research."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: