Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrie, Danielle; Sciarra, David G.
InstitutionEducation Law Center
TitelMaking the Grade 2020: How Fair Is School Funding in Your State? A Guide for Advocates and Policymakers
Quelle(2020), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Equity (Finance); Public Schools; School Support; State Aid; Elementary Secondary Education; Educational Finance; Poverty; School Districts; Resource Allocation
AbstractThis report evaluates the condition of public school funding in the states preceding the onset of the pandemic in early 2020. It draws upon data from 2018, the most recent year available. This analysis demonstrates the alarming condition of school funding in most states, leaving school districts, especially those segregated by poverty, ill-equipped to weather the coronavirus crisis. What the pandemic has made strikingly evident is the glaring funding disparities that have persisted for years, if not decades. Poor households have disproportionately suffered the devastating health and economic impacts of COVID-19. As this report shows, children from these households are more likely to attend schools that are under-resourced and unprepared for transitioning to the new realities of virtual instruction, school health and safety protocols and unprecedented remediation for lost learning time. [For the 2019 report, see ED599755.] (ERIC).
AnmerkungenEducation Law Center. 60 Park Place Suite 300, Newark, NJ 07102. Tel: 973-624-1815; Fax: 973-624-7339; e-mail: elc@edlawcenter.org; Web site: http://www.edlawcenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: