Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Colleen; Cochrane, Debbie; Love, Ivy
InstitutionAssociation of Community College Trustees (ACCT); Institute for College Access & Success
TitelAiding Success: The Role of Federal and State Financial Aid in Supporting California Community College Students
Quelle(2017), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Aid; State Aid; Student Financial Aid; Community Colleges; Two Year College Students; Grants; Paying for College; Student Costs; Low Income Students; Student Loan Programs; Student Characteristics; Academic Achievement; Need Analysis (Student Financial Aid); Educational Policy; Public Policy; State Policy; Graduation Rate; Transfer Rates (College); California
Abstract"Aiding Success: The Role of Federal and State Financial Aid in Supporting California Community College Students" documents the variation in student graduation and transfer rates by students' financial situation. The authors of "Aiding Success" analyzed detailed financial aid and student success data from the California Community College Chancellor's Office (CCCCO) system that underlie the Student Success Scorecard, an online consumer information tool. The data tracks 184,705 first-time students from the 2009-10 school year through 2014-15. The report includes federal, state, and college-level policy recommendations to better support community college students' abilities to persist and complete degrees or certificates, or to transfer to four-year institutions. [This report was written with Ellie Bruecker.] (As Provided).
AnmerkungenAssociation of Community College Trustees. 1233 20th Street NW Suite 605, Washington, DC 20036. Tel: 202-775-4667; Fax: 202-223-1297; Web site: http://www.acct.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: