Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOwens, Julie Sarno; Margherio, Samantha M.; Lee, Mary; Evans, Steven W.; Crowley, D. Max; Coles, Erika K.; Mixon, Clifton S.
TitelCost-Effectiveness of Consultation for a Daily Report Card Intervention: Comparing In-Person and Online Implementation Strategies
Quelle(2020), (29 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Owens, Julie Sarno)
ORCID (Margherio, Samantha M.)
ORCID (Evans, Steven W.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Teachers; Program Implementation; Report Cards; Intervention; Consultation Programs; Cost Effectiveness; Computer Mediated Communication; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Elementary School Students; Student Behavior; Behavior Change; Outcomes of Treatment
AbstractTeachers can implement a high quality Daily Report Card (DRC) intervention when they receive face-to-face consultation or interactive online supports. Yet, it is unclear which method is most cost-effective. Using an ingredients-based approach and societal perspective, we examined costs and cost-effectiveness (compared to typical practice) of three implementation strategies (face-to-face standard consultation, face-to-face enhanced consultation, interactive online supports) with 112 elementary school teachers. Teachers received consultation for DRC implementation with one student with or at risk for ADHD. Over 2 months, we collected data on teachers' implementation and changes in student behaviors. Regarding cost per student, enhanced consultation was the most costly ($864), followed by standard consultation ($634) and interactive online supports ($307). Regarding cost-effectiveness (costs required to achieve the desired effect beyond typical practice), interactive online supports were the most cost-effective followed by enhanced consultation and standard consultation. We discuss implications for research and maximizing outcomes given dollars spent. [This is the online version of an article published in "Journal of Education and Psychological Consultation" (ISSN 1532-768X).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: