Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnight, Linda
TitelRearticulating Arts, Research, and Education from the Disciplinary to the Affective in Public Arts Practices
Quelle(2018), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt Activities; Urban Programs; Childrens Art; Psychological Patterns; Art Education; Research; Dance; Music; Theater Arts
AbstractThe residual meanings attached to the arts emerge through histories that have maintained disciplinary difference between dance, music, art, drama. This modernist persistence affects intellectual and corporeal innovation in school-based arts so how might a rearticulation of arts practices, as well as research and education procedures from the disciplinary to the affective bring about new conceptual and processual possibilities? How might this rearticulation bring about new conceptual understandings about what arts education, arts practice, arts research can be? Two distinctly different examples of urban-based arts projects: David Bowie; and Out of the Box children's arts festival are rearticulated through affect. While each project, when thought about in a disciplinary sense is wildly different, reconceptualising them through affect helps to consider new arts education futures. [For the complete volume, "Arts-Research-Education: Connections and Directions. Studies in Arts-Based Educational Research," see ED610775.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: