Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCouncil for Exceptional Children
TitelPosition on Use of Public Education Dollars to Fund School Vouchers and Other Voucher-Type Programs. Position Statement
Quelle(2020), (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Educational Vouchers; Public Education; Financial Support; Children; Youth; Students with Disabilities; Access to Education; Accountability; School Segregation; Special Education; Equal Education; Educational Legislation; Federal Legislation
AbstractAs advocates for children and youth with exceptionalities, the Council for Exceptional Children (CEC) believes that strong public education systems are necessary to ensure the promise of a free appropriate public education (FAPE) guaranteed by the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) of 2004. This position statement presents the reasons that the CEC opposes school vouchers and voucher-type programs for all children and youth including those with disabilities. Such programs are contrary to the best interests of all children and youth and their families, the public-school system, local communities, and taxpayers. Further, CEC believes that vouchers and voucher-type programs both contradict and undermine central purposes of civil rights laws designed to protect children and youth with disabilities. (ERIC).
AnmerkungenCouncil for Exceptional Children. 1110 North Glebe Road Suite 300, Arlington, VA 22201. Tel: 888-232-7733; Fax: 703-264-9494; Web site: http://www.cec.sped.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: