Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionFoundation for Excellence in Education
TitelThe CARES Act: Equitable Services Funding Guidance for Private Schools
Quelle(2020), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Aid; COVID-19; Pandemics; Federal Legislation; Financial Support; Private Schools; Guidance; Funding Formulas; Elementary Secondary Education; Educational Legislation
AbstractIn response to comments on U.S. Department of Education (Department) guidance on how states and local education agencies (LEA) should determine equitable services for non-public schools under the CARES Act, the Department issued an interim final rule (IFR) on June 25, 2020. The IFR confirms the guidance, stating that LEAs should count all students in participating private schools that operate within a district, regardless of income, residency or Title I status, for the purposes of determining each non-public school's proportionate share of equitable services. However, the IFR also allows an LEA to choose to distribute CARES funds only to its Title I schools and students; if it makes this choice, it may then distribute equitable services only to qualifying non-public school students. This brief discusses the distribution of equitable services funding, delivery of funding, and recommendations for private school leaders. [This brief was originally published in May 2020 and was updated June 25, 2020.] (ERIC).
AnmerkungenFoundation for Excellence in Education (ExcelinEd). P.O. Box 10691, Tallahassee, FL 32302. Tel: 850-391-4090; Fax: 786-664-1794; e-mail: nfo@excelined.org; Web site: http://www.excelined.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: