Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enManship, Karen; Quick, Heather; Ogut, Burhan; Holod, Aleksandra; de los Reyes, Iliana Brodziak; Anthony, Jennifer
InstitutionAmerican Institutes for Research (AIR)
TitelThe Impact of Transitional Kindergarten on California's Students: Summary of Findings from "The Study of California's Transitional Kindergarten Program." Research Brief
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKindergarten; School Entrance Age; School Readiness; Transitional Programs; Program Development; Program Implementation; School Districts; Barriers; Curriculum; Program Effectiveness; School Schedules; Eligibility; Enrollment; Educational Policy; Teaching Methods; Low Income Students; English Language Learners; Teacher Student Relationship; Classroom Environment; Intellectual Disciplines; Social Development; Emotional Development; Reading Skills; Mathematics Skills; Developmentally Appropriate Practices; Hispanic American Students; Language Arts; Poverty; California; Classroom Assessment Scoring System
AbstractCalifornia's Kindergarten Readiness Act of 2010 established transitional kindergarten (TK), the first year of a two-year kindergarten program for students affected by the change in the birthdate cutoff for entry into kindergarten from December 2 to September 1. This brief, the sixth in a series highlighting findings from the "Study of California's Transitional Kindergarten Program," summarizes what researchers have learned across the study about the impact of TK on students' school readiness skills, whether impacts vary for different student groups, whether those impacts are sustained, and which TK classroom characteristics are most supportive of positive outcomes. [For the full report, see ED609085.] (ERIC).
AnmerkungenAmerican Institutes for Research. 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5000; Fax: 202-403-5001; e-mail: inquiry@air.org; Web site: http://www.air.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: