Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Jerry; Hayden, Trey; Johnson, Andy; Smith, Brent
InstitutionAdvanced Distributed Learning (ADL) Initiative
TitelTotal Learning Architecture 2019 Report
Quelle(2020), (264 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArmed Forces; Military Training; Educational Technology; Delivery Systems; Standards; Learning Analytics; Competency Based Education; Information Technology; Metadata; Client Server Architecture; Computer Interfaces; Student Records; Documentation; Computer Software
AbstractThe DoD's [Department of Defense's] Advanced Distributed Learning (ADL) Initiative is designing a framework of commercial standards, technical specifications, and business rules to enable plug and play interoperability of learning technologies. The Total Learning Architecture (TLA) framework will allow education and training products to interoperate with each other, with existing learning support systems, and with other DoD systems. The purpose of this report is to guide Command decisions toward a shared vision and end-state that benefits every warfighter individually and the entire DoD holistically. It describes and summarizes the research performed by the ADL Initiative in 2019 within the TLA research portfolio. It includes four appendices that detail the TLA's latest functional requirements, recommended draft standards, an initial architecture that conforms to the DoD Architectural Framework (DoDAF), and a Software System Design Document built around the 2019 TLA Reference Implementation. The target audience includes senior DoD leaders, educational institutions, and program managers of DoD training systems. (ERIC).
AnmerkungenAdvanced Distributed Learning Initiative. 1901 North Beauregard Street Suite 600, Alexandria, VA 22311. Tel: 571-480-4640; e-mail: ADLinitiative@adlnet.gov; Web site: https://adlnet.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: