Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSahoo, Shalini; Millar, Roberto J.; Yamashita, Takashi; Cummins, Phyllis A.
TitelLiteracy Skills, Immigration and Motivation to Learn among Adults in the U.S.
Quelle(2020), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Motivation; Adults; Immigrants; Lifelong Learning; Educational Attainment; Literacy; Adult Education; Reading Skills; Writing Skills; Place of Residence; Cultural Influences; Job Skills; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractThis study examined how literacy skills and nativity status (foreign-born vs. U.S. born) are associated with motivation to learn (MtL). Nationally representative data (N = 8,670) of adults between the ages of 18 years old and older years were obtained from the 2012/2014 Program for International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). Structural equation models showed that higher literacy skills (0-500 points) (b = 0.159, p < 0.05) were associated with greater MtL. Additionally, foreign-born individuals tended to have (b = -0.064, p < 0.05) lower MtL than U.S.-born individuals. Limited literacy skills, educational attainment, and being an immigrant are potential barriers to motivation towards life-long learning participation among middle-aged adults. [This paper was published in: J. P. Egan (Ed.), "Proceedings of the Adult Education in Global Times Conference." Ottawa, ON: Canadian Association for the Study of Adult Education." (ISBN 978-0-920056-53-0).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: