Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrawford, Angela R.; Johnson, Evelyn S.; Moylan, Laura A.; Zheng, Yuzhu
TitelVariance and Reliability in Special Educator Observation Rubrics
Quelle(2018), (26 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Crawford, Angela R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/1534508418781010
SchlagwörterTeacher Evaluation; Special Education Teachers; Scoring Rubrics; Observation; Direct Instruction; Test Reliability; Evaluation Methods; Rating Scales; Performance; Teacher Competencies; Psychometrics; Test Construction
AbstractThis study describes the development and initial psychometric evaluation of a Recognizing Effective Special Education Teachers (RESET) teacher observation instrument. Specifically, the study uses generalizability theory to compare two versions of a rubric, one with general descriptors of performance levels and one with item-specific descriptors of performance levels, to evaluate special education teacher implementation of explicit instruction. Eight raters participated in viewing and scoring videos of special education instruction. Data collected from raters were analyzed in a three facet, crossed, mixed-model design to estimate the variance components and reliability indices. Results show lower unwanted sources of variance and higher indices of reliability with the rubric with item-specific descriptors of performance levels. Contributions to the field of teacher evaluation are discussed. [This paper was published in "Assessment for Effective Intervention" (EJ1233147).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: