Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Evelyn S.; Zheng, Yuzhu; Crawford, Angela R.; Moylan, Laura A.
TitelEvaluating an Explicit Instruction Teacher Observation Protocol through a Validity Argument Approach
Quelle(2020), (34 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDirect Instruction; Teacher Evaluation; Classroom Observation Techniques; Validity; Scoring; Generalizability Theory; Special Education Teachers; Item Response Theory; Interrater Reliability
AbstractIn this study, we examined the scoring and generalizability assumptions of an Explicit Instruction (EI) special education teacher observation protocol using many-faceted Rasch measurement (MFRM). Video observations of classroom instruction from 48 special education teachers across four states were collected. External raters (n = 20) were trained to observe and evaluate instruction using the protocol. The results of this study suggest that the scoring rule is appropriate, in that the three-point scale allows for a meaningful way to differentiate various levels of quality of implementation of EI across teachers. Raters consistently scored easier items with higher scores, and more difficult items with a lower score. Additionally, the MFRM results for the rater facet suggest that raters can consistently apply the scoring criteria, and that there is limited rater bias impacting the scores. Implications for research and practice are discussed. [This paper will be published in the "Journal of Experimental Education."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: