Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Evelyn S.; Zheng, Yuzhu; Moylan, Laura A.; Crawford, Angela
TitelUnderstanding Rater Behavior in Observations of Special Education Teachers
Quelle(2020), (36 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInterrater Reliability; Teacher Evaluation; Special Education Teachers; Item Response Theory; Evaluation Criteria; Direct Instruction; Scoring Rubrics; Protocol Analysis; Teacher Effectiveness
AbstractIn this study, we investigated factors that influence raters' application of the scoring criteria of an Explicit Instruction (EI) observation protocol using many-faceted Rasch measurement (MFRM) and think aloud analysis. Specifically, we investigated the extent to which raters are able to consistently represent the scoring criteria in the EI rubric, how raters discriminate among levels of performance on each instructional element, and the consistency with which the raters applied evidence to support their scoring decisions. Video observations of instruction from 30 special education teachers across three states were collected. External raters (n = 15) observed and scored videos, providing rationales for item level scores. MFRM analyses showed that raters differed in their severity, but each individual rater was able to apply scoring criteria in a consistent manner. Think aloud analyses showed that raters varied in how they interpreted items and in the evidence they used to support their scores. Implications for research are discussed. [This paper was published in "Studies in Educational Evaluation" v64 Article 100827 2020.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: