Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDortch, Cassandria
InstitutionLibrary of Congress, Congressional Research Service (CRS)
TitelIndian Elementary-Secondary Education: Programs, Background, and Issues. CRS Report RL34205, Version 16. Updated
Quelle(2020), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indian Education; Elementary Secondary Education; Federal Aid; Public Education; American Indian Students; Alaska Natives; Federal Programs; American Indians; Educational Legislation; Tribally Controlled Education; Student Transportation; Early Childhood Education; Early Intervention; Family Programs; Grants; Residential Programs; Juvenile Justice; Facilities Management; Federal Legislation; Students with Disabilities; Equal Education; Homeless People; Infants; Toddlers; Low Achievement; Native Language Instruction; Violence; Crime; Substance Abuse; Access to Computers; Accountability
AbstractThe federal government provides child development, elementary and secondary education, and educational assistance to Indian children, in a federal school system and in public school-systems that predominantly receive state and local funding. The Bureau of Indian Education (BIE) in the U.S. Department of the Interior (DOI) oversees the federally funded BIE system of elementary and secondary schools. This report provides a brief history of federal Indian education programs, a discussion of students served by these programs, an overview of programs and their funding, and brief discussions of selected issues in Indian education. (ERIC).
AnmerkungenCongressional Research Service. Web site: https://crsreports.congress.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: