Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMa, Shufeng; Anderson, Richard C.
TitelChildren's Causal Reasoning during Collaborative Discussions
Quelle(2017), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCooperative Learning; Group Discussion; Thinking Skills; Elementary School Students; Grade 5; Group Dynamics; Student Characteristics; Social Status; Peer Relationship; Low Income Students; African American Students; Hispanic American Students; Language Proficiency; Leadership Qualities
AbstractThe construction of multi-link causal reasoning chains was investigated in 24 collaborative discussions involving 160 underserved fifth-grade children. The effects of group features and individual characteristics on seven causal chain models were tracked in the discussions. Children's basic English proficiency, talkativeness, and perceived leadership significantly predicted causal chain production. Children with high status in the classroom social network tended to initiate chains whereas low status children tended to add to or elaborate chains. Groups with a combination of high and low status children tended to produce more co-constructed chains. There was less and less time between successive chains generated during discussions. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: