Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaldarella, Paul; Larsen, Ross A. A.; Williams, Leslie; Wills, Howard P.; Wehby, Joseph H.
Titel"Stop Doing That!": Effects of Teacher Reprimands on Student Disruptive Behavior and Engagement
Quelle(2020), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Student Relationship; Behavior Problems; Student Behavior; Discipline; Learner Engagement; Elementary School Students; Elementary School Teachers; At Risk Students; Behavior Disorders; Emotional Disturbances; Classroom Techniques; Positive Reinforcement; Children; Screening Tests; Rating Scales; Verbal Communication; Missouri; Tennessee; Utah; Systematic Screening for Behavior Disorders; Social Skills Improvement System Rating Scales
AbstractMany teachers resort to using reprimands in attempts to stop disruptive student behavior, particularly by students with emotional or behavioral problems, though this may not be effective. This study examined short-term longitudinal data on teacher reprimands of 149 teachers in 19 different elementary schools across three states, as well as disruptive behavior and classroom engagement of 311 students considered at risk for emotional and behavioral disorders. A cross-lag analysis showed that teacher reprimands did not decrease students' future disruptive behavior or increase their engagement or vice versa. While teacher reprimands may suppress misbehavior momentarily, they do not appear to be effective in decreasing students' disruptive behavior or increasing their engagement over time. Limitations and implications are discussed. [This paper was published in "Journal of Positive Behavior Interventions."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: