Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZablotsky, Benjamin; Alford, Josephine M.
InstitutionNational Center for Health Statistics (DHHS/PHS)
TitelRacial and Ethnic Differences in the Prevalence of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Learning Disabilities among U.S. Children Aged 3-17 Years. NCHS Data Brief. No. 358
Quelle(2020), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1941-4927
SchlagwörterQuantitative Daten; Racial Differences; Ethnicity; Incidence; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Learning Disabilities; Children; Adolescents; Whites; Hispanic Americans; African Americans; Age Differences; Clinical Diagnosis; Socioeconomic Status; Poverty; Parent Background; Educational Attainment
AbstractAttention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and learning disabilities are the most commonly diagnosed neurodevelopmental disorders in children and often coexist. Previous research has suggested that the prevalence of these conditions may differ by race and Hispanic origin. Using timely, nationally representative data, this report examines the reported prevalence of ADHD and learning disabilities by race and ethnicity and select demographic characteristics that are associated with the diagnosis of these conditions. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Health Statistics. 3311 Toledo Road, Hyattsville, MD 20782. Tel: 800-232-4636; e-mail: cdcinfo@cdc.gov; Web site: http://www.cdc.gov/nchs
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: