Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoala, John Griffith; Hunter, Roberta
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelDeveloping Mathematical Resilience among Diverse Learners: Preliminary Progress and Problematics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (42nd, Perth, Western Australia, Jun 30-Jul 4, 2019).
Quelle(2019), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResilience (Psychology); Mathematics Achievement; Low Income Students; Socioeconomic Status; Urban Schools; Poverty; Student Attitudes; Foreign Countries; Mathematics Instruction; Pacific Islanders; Preadolescents; Elementary School Students; Help Seeking; New Zealand
AbstractResearch shows that developing students' resilience can rapidly raise student achievement in mathematics. Despite recognising its importance, teachers often do not have access to a repertoire of practices to develop resilient mathematics learners. The present study explores aspects of resilience among a cohort of students from three low socio-economic, high poverty, urban schools in New Zealand. Our exploration uncovers some aspects of the students' perceptions (about learning mathematics) that were favourable and/or problematic with respect to the development of resilience. Implications for furthering the development of resilient learners are discussed. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: