Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoyt, Donald P.; Lee, Eun-Joo
InstitutionIDEA Center
TitelDisciplinary Differences in Student Ratings. IDEA Technical Report No. 13
Quelle(2002), (108 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Intellectual Disciplines; Student Evaluation of Teacher Performance; College Students; Behavioral Objectives; Teaching Methods; Student Characteristics; College Faculty; Course Content; Teacher Effectiveness; Differences
AbstractParticipants in the IDEA student rating system frequently ask whether or not results differ significantly among disciplines. Do disciplines emphasize different objectives? Do their students report similar levels of progress on objectives selected by the instructor? Do teaching "approaches" differ across disciplines? Do specific disciplines enroll students with distinctive characteristics? All of these questions are of inherent interest; their answers could also have an important impact on the interpretation of results from the IDEA system. The purpose of this report is to examine such questions by analyzing data obtained by The IDEA Center from August 1998, through August 2001. Technical Report #12 describes this database more completely. This report is organized into the following sections: (1) Procedure; (2) Interpreting the Measures; (3) Format of the Report; (4) Limitations; and (5) Discipline Discussions. [For "Basic Data for the Revised IDEA System. IDEA Technical Report No. 12," see ED604061.] (ERIC).
AnmerkungenIDEA Center, Inc. 301 South Fourth Street Suite 200, Manhattan, KS 66502. Tel: 800-255-2757; Tel: 785-320-2400; e-mail: info@IDEAedu.org; Web site: http://ideaedu.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: