Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMillar, Roberto J.; Sahoo, Shalini; Yamashita, Takashi; Cummins, Phyllis A.
TitelLiteracy Skills, Language Use, and Online Health Information Seeking among Hispanic Adults in the United States
Quelle(2020), (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Hispanic Americans; Literacy; Language Usage; Information Seeking; Health; Online Searching; Spanish Speaking; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractBackground: Online health information is underutilized among Hispanics with low English proficiency in the U.S. This study examines the association between a unique measure of general English literacy, language use, and online health information seeking among Hispanic adults. Methods: Data for Hispanics ages 25-65 (N?=?700) come from the 2012/2014 Program for International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). Binary logistic regression models were used to predict online health information seeking as a function of literacy skill scores (0-500 points) and primary language use (Spanish vs. other). Results: Literacy (Odds-Ratio?=?1.012, p?< 0.001) was a positive predictor, while speaking Spanish at home (Odds-Ratio = 0.352, p?< 0.01) was a negative predictor of online health information seeking. Conclusion: Literacy skills and language use appear to be separate contributors of online health information seeking among Hispanic adults. Practice implications: Online health information providers should be aware of literacy skills and Spanish language use as barriers to online health information seeking among Hispanics, particularly those who have both limited literacy skills and predominantly Spanish language use. [This is the in press version of an article published in "Patient Education and Counseling" (ISSN 0738-3991).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: