Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoff, Peter; Yang, Hyunwoo; Yang, Minseok; Batt, Lena; Xie, Xin; You, Eunji
InstitutionUniversity of Wisconsin-Madison, Wisconsin Center for Education Research (WCER)
TitelA New Evaluation Approach for Teacher Preparation Programs Using Labor Market Competitiveness of Teacher Applicants. WCER Working Paper No. 2020-3
Quelle(2020), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Effectiveness; Teacher Education Programs; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Employment Potential; Job Applicants; Geographic Location; College Graduates; Labor Market; School Community Programs; Partnerships in Education; Teacher Selection; Wisconsin
AbstractThis study introduces a new approach to measure effectiveness of teacher preparation programs at U.S. universities (TPP) by examining to what extent TPPs produce employable teacher candidates. We use teacher application data in Wisconsin public schools from 2014-15 through 2016-17. We find that attending a specific university's TPP makes a difference for novice teacher applicants' job outcomes. However, the competitiveness of a TPP is inextricable from the geographic locale in which it operates. These findings call into question the validity of a contextual and absolute TPP rankings. Our results suggest that graduates of TPPs with strong school and community partnerships are more competitive in the local labor market. (As Provided).
AnmerkungenWisconsin Center for Education Research. School of Education, University of Wisconsin-Madison, 1025 West Johnson Street Suite 785, Madison, WI 53706. Tel: 608-263-4200; Fax: 608-263-6448; e-mail: uw-wcer@education.wisc.edu; Web site: https://www.wcer.wisc.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: