Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPanaite, Marilena; Ruseti, Stefan; Dascalu, Mihai; Balyan, Renu; McNamara, Danielle S.; Trausan-Matu, Stefan
TitelAutomated Scoring of Self-Explanations Using Recurrent Neural Networks
Quelle(2019), (7 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Testing; Scoring; Intelligent Tutoring Systems; Natural Language Processing; Feedback (Response)
AbstractIntelligence Tutoring Systems (ITSs) focus on promoting knowledge acquisition, while providing relevant feedback during students' practice. Self-explanation practice is an effective method used to help students understand complex texts by leveraging comprehension. Our aim is to introduce a deep learning neural model for automatically scoring student self-explanations that are targeted at specific sentences. The first stage of the processing pipeline performs an initial text cleaning and applies a set of predefined rules established by human experts in order to identify specific cases (e.g., students who do not understand the text, or students who simply copy and paste their self-explanations from the given input text). The second step uses a Recurrent Neural Network with pre-trained Glove word embeddings to predict self-explanation scores on a scale of 1 to 3. In contrast to previous SVM models trained on the same dataset of 4109 self-explanations, we obtain a significant increase of accuracy from 59% to 73%. Moreover, the new pipeline can be integrated in learning scenarios requiring near real-time responses from the ITS, thus addressing a major limitation in terms of processing speed exhibited by the previous approach. [This paper was published in: M. Scheffel et al. (Eds.), "EC-TEL 2019" (pp. 659-663). Switzerland: Springer.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: