Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Charles; McGovern, Gina; Peck, Stephen C.; Larson, Reed; Hillaker, Barbara; Roy, Leanne
InstitutionForum for Youth Investment
TitelPreparing Youth to Thrive: Methodology and Findings from the Social and Emotional Learning Challenge
Quelle(2016), (164 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSocial Development; Emotional Development; Emotional Response; Self Control; Empathy; Teamwork; Motivation; Responsibility; Problem Solving; Youth Programs; Skill Development; Adolescents; At Risk Persons; California (Santa Barbara); Wisconsin (Milwaukee); Pennsylvania (Philadelphia); New York (New York); Minnesota (Saint Paul); Missouri (Saint Louis); Massachusetts (Boston)
AbstractThe Social and Emotional Learning Challenge was designed to identify promising practices for building skills in six areas: emotion management, empathy, teamwork, initiative, responsibility, and problem solving. The Challenge was a partnership between expert practitioners delivering exemplary programs in eight unique communities, a team of researchers, and a national foundation. This technical report includes a discussion of theory and methodology used to produce the SEL Challenge findings. This technical report is written for agency leaders, evaluators, funders, consultants, and policy makers who want to assess the validity of the SEL Challenge findings or mount their own local Challenges. [The SEL Challenge was made possible by the financial support of the Susan Crown Exchange (SCE). This report was prepared by the Forum for Youth Investment's David P. Weikart Center for Youth Program Quality.] (As Provided).
AnmerkungenForum for Youth Investment. The Cady-Lee House, 7064 Eastern Avenue NW, Washington, DC 20012-2031. Tel: 202-207-3333; Fax: 202-207-3329; e-mail: youth@forumfyi.org; Web site: http://www.forumfyi.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: