Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBastable, Eoin; Meng, Paul; Falcon, Sarah; McIntosh, Kent
TitelUsing an Embedded Mixed Methods Design to Assess and Improve Intervention Acceptability of an Equity-Focused Intervention: A Methodological Demonstration
Quelle(2019), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMixed Methods Research; Intervention; Equal Education; Discipline; Racial Bias; Program Evaluation; Program Implementation; Faculty Development; Teacher Attitudes; Adoption (Ideas); Rating Scales; Fidelity
AbstractEducators have shown reluctance to implement interventions aimed at improving racial equity in school disciplinary practice. Mixed methods were applied to assess and improve the acceptability of a new intervention designed to reduce racial disparities in school discipline. A descriptive concurrent parallel design was used to assess educators' perceptions of the acceptability of the intervention. Quantitative findings from professional development workshops introducing the intervention (n = 118 educators) were corroborated with qualitative findings from a separate sample of four teachers who implemented it in their classrooms. Quantitative findings indicated that the intervention was acceptable to a broad range of potential implementers, and qualitative findings were used to modify the intervention to further improve its acceptability. The strengths, limitations, and implications of embedding mixed method approaches to assess intervention acceptability are also discussed. [This paper will be published in "Behavior Disorders."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: