Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Kendra; Frankenberg, Erica
TitelConcentrated Affluence, Segregation, and Boundaries in the Metropolitan South
Quelle(2017), (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMetropolitan Areas; Socioeconomic Status; Income; School Segregation; School Desegregation; Neighborhoods; School Districts; Poverty; Elementary Schools; Middle Schools; High Schools; Racial Segregation; Alabama
AbstractPolitical boundaries have historically been used to both segregate and integrate populations by social characteristics. Researchers have investigated the concentration of poverty, yet less attention has been given to the concentration of affluence, despite growing income segregation of the affluent from middle and low-income households. While the concentration of affluence may seem benign comparatively, there is reason to investigate processes of the concentration of affluence in the education context. Affluent and white enclave schools within diverse districts, through various mechanisms, have been shown to contribute to destabilizing desegregation. This study examines political boundaries and the concentration of affluence in two diverse metropolitan school districts through spatial analysis and an aspatial segregation index, exploring the link between boundaries and segregation processes. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: