Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYanchar, Stephen C.; South, Joseph B.
TitelBeyond the Theory-Practice Split in Instructional Design: The Current Situation and Future Directions
Quelle(2009), (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTheory Practice Relationship; Instructional Design; Theories
AbstractThe authors provide an overview of the theory-practice split in instructional design by reviewing the nature and limits of six prominent attempts to connect these disparate aspects of the field. The authors then suggest an alternative viewpoint in which theory and practice are not fundamentally distinct, but rather two ways of interpreting experience, taking account of phenomena, and guiding action. While theory is primarily based on abstractions (e.g., explanatory constructs, variables, models), practice is primarily based on the concrete meanings of everyday life (e.g., implicit assumptions and values, tacit knowledge, and inarticulate "theories"). A re-conceptualized view of theory can help obviate the theory-practice split by emphasizing concrete meanings and avoiding abstractions that are difficult to apply. In conclusion, the authors offer several implications for theory and inquiry in the field. [For the complete volume, "Educational Media and Technology Yearbook, Volume 34," see ED602586.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: abstracting-indexing@springer.com; Web site: http://www.springer.com/series/8617
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: