Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChounta, Irene-Angelica; Albacete, Patricia; Jordan, Pamela; Katz, Sandra; McLaren, Bruce M.
TitelThe "Grey Area": Towards a Computational Approach for Modeling the Zone of Proximal Development
[Konferenzbericht] Paper presented at the European Conference on Technology Enhanced Learning (12th, Tallinn, Estonia, Sep 2017).
Quelle(2017), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Theories; Sociocultural Patterns; Intelligent Tutoring Systems; Physics; Science Instruction; Prior Learning; Accuracy; Prediction; High School Students; Teaching Methods; Science Achievement; Instructional Design; Course Content; Models; Classification
AbstractIn this paper, we propose a computational approach to model the Zone of Proximal Development (ZPD) using predicted probabilities of correctness and engaging students in reflective dialogue. To that end, we employ a predictive model that uses a linear function of a variety of parameters, including difficulty and student knowledge and we analyze the activity of students who use a natural language tutoring system that presents conceptual reflection questions after students solve high-school physics problems. In order to operationalize our approach, we introduce the concept of the "Grey Area", that is the area of uncertainty in which the student model cannot predict with acceptable accuracy whether a student is able to give a correct answer without support. We further discuss the impact of our approach on student modeling, the limitations of this work and we discuss future work in systematically and rigorously evaluating the approach. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: