Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelChoice and Federalism: Defining the Federal Role in Education
Quelle(2012), (90 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-0-8179-1484-4
SchlagwörterElementary Secondary Education; Educational Policy; Public Policy; Government Role; Federal Government; Accountability; Parent Participation; School Choice
AbstractWashington is at crossroads on K-12 education policy. It can continue down the path of top-down accountability; devolve power to states and districts, thereby returning to the status quo of the last century; or rethink the fundamentals and do something different. In "Choice and Federalism: Rethinking the Federal Role in Education," the Koret Task Force on K-12 Education proposes a new path in which Washington releases states from top-down accountability in exchange for unleashing the ability of parents to engage in informed choices of schools for their children and by causing those choices to generate competitive pressures on the providers of education services. (As Provided).
AnmerkungenHoover Institution Press. 434 Galvez Stanford University, Stanford, CA 94305. Tel: 800-935-2882; Tel: 650-723-3373; Fax: 650-723-8626; e-mail: hooverpress@stanford.edu; Web site: http://www.hooverpress.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: