Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Michael N.; Dye, Melody; Johns, Brendan T.
TitelContext as an Organizing Principle of the Lexicon
Quelle(2017), (45 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1016/bs.plm.2017.03.008
SchlagwörterWord Frequency; Vocabulary Development; Context Effect; Semantics; Memory; Information Retrieval; Language Processing; Models; Computational Linguistics; Measurement; Reading Processes; Word Recognition; Psycholinguistics
AbstractClassic accounts of lexical organization posit that humans are sensitive to environmental frequency, suggesting a mechanism for word learning based on repetition. However, a recent spate of evidence has revealed that it is not simply frequency but the diversity and distinctiveness of contexts in which a word occurs that drives lexical organization. This chapter provides an in-depth evaluation of new research on contextual diversity, integrating evidence from word recognition, semantic memory, episodic memory, and information retrieval. The aggregate evidence suggests an expectancy-congruency learning mechanism that updates lexical representations based on the fit between the current contents of memory and the information in the local environmental context. This learning mechanism produces a well-structured lexicon that is adapted to the demands of lexical retrieval and processing. [This chapter was published in: "Psychology of Learning and Motivation" v67 (p239-283). Elsevier.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: