Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHallman-Thrasher, Allyson; Connor, Jeff
TitelWhat and How Mathematics Should Be Taught: Views of Secondary Mathematics Teacher Candidates with STEM Backgrounds
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Teachers; Secondary School Teachers; Preservice Teachers; STEM Education; Student Attitudes; Pedagogical Content Knowledge; Teaching Methods; Mathematics Instruction; Course Content; Problem Solving; Validity; Mathematical Logic; Prior Learning; Experience
AbstractThis qualitative study examines what mathematics teacher candidates with STEM backgrounds think about their future work as mathematics teachers. The content preparation for a STEM career is not identical with that taken by traditional teacher candidates and may not develop the pedagogical content knowledge necessary for candidates to connect their experience with the grade 7-12 classroom. Candidates were found to emphasize applied mathematics in both what, and how, with little attention given to mathematical proof. Given their interest applications of mathematics, they, surprisingly, struggled to articulate how to meaningfully integrate science and mathematics. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: