Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDreher, Anika; Kuntze, Sebastian; Winkel, Kirsten
TitelEmpirical Study of a Competence Structure Model Regarding Conversions of Representations -- The Case of Fractions
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Skills; Mathematical Concepts; Fractions; Item Response Theory; Mathematics Tests; Secondary School Students; Grade 6; Foreign Countries; Problem Solving; Test Items; Goodness of Fit; Mathematics Instruction; Visual Aids; Scores; Germany
AbstractGiven the key role of conversions of representations for mathematical understanding, it is highly relevant to investigate in detail competencies regarding conversions of representations. In particular, a corresponding competence model should not only be developed theoretically, but also examined empirically. However, such empirical studies are rather scarce, especially concerning content domains other than functions. Consequently, this study focuses on the design and empirical validation of a competence structure model regarding conversions of representations in the domain of fractions using multidimensional item response modelling. The results suggest that the data support the theoretically developed structure of the model and moreover, they indicate a hierarchical relationship which may give rise to a competence level model. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: