Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStahmer, Aubyn C.; Rieth, Sarah R.; Dickson, Kelsey S.; Feder, Josh; Searcy, Karyn; Brookman-Frazee, Lauren
Titel"Project ImPACT for Toddlers": Pilot Outcomes of a Community Adaptation of an Intervention for Autism Risk
Quelle(2019), (37 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterToddlers; Autism; Pervasive Developmental Disorders; At Risk Persons; Intervention; Behavior Modification; Early Intervention; Program Effectiveness; Parent Child Relationship; Social Development; Communication Skills; Adjustment (to Environment); Behavior Rating Scales; Educational Legislation; Federal Legislation; Communication and Symbolic Behavior Scales; Autism Diagnostic Observation Schedule; Mullen Scales of Early Learning; MacArthur Communicative Development Inventory; Vineland Adaptive Behavior Scales
AbstractThis study reports child and family outcomes from a community-based, quasi-experimental pilot trial of "Project ImPACT for Toddlers" ("PI[superscript T]"). "PI[superscript T]" is a parent-mediated, naturalistic, developmental behavioral intervention for children with or at-risk for autism spectrum disorder developed through a research community partnership. Community early interventionists delivered either "PI[superscript T]" (n=10) or Usual Care (UC; n=9) to families based on Part C assigned provider. Twenty-five families participated, with children averaging 22.76 months old (SD=5.06). Family and child measures were collected at intake, after three months of service and after a three-month follow-up. Results indicate significantly greater improvements in positive parent-child interactions for "PI[superscript T]" than UC families, as well as large, but non-significant, effect sizes for "PI[superscript T]" families in children's social and communication skills. [This is the online version of an article published in "Autism."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: