Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Evelyn S.; Moylan, Laura A.; Crawford, Angela; Zheng, Yuzhu
TitelDeveloping a Comprehension Instruction Observation Rubric
Quelle(2018), (29 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1080/10573569.2018.1521319
SchlagwörterScoring Rubrics; Reading Comprehension; Special Education Teachers; Test Construction; Psychometrics; Students with Disabilities; Observation; Vocabulary; Knowledge Level; Inferences; Reading Instruction; Video Technology; Test Validity; Test Reliability; Idaho; Wisconsin; Florida
AbstractIn this study, we developed a Reading for Meaning special education teacher observation rubric that details the elements of evidence-based comprehension instruction and tested its psychometric properties using many-faceted Rasch measurement (MFRM). Video observations of classroom instruction from 10 special education teachers across three states during the 2015-16 school year were collected. External raters (n=4) were trained to observe and evaluate instruction using the rubric, and assign scores of 'implemented', 'partially implemented' or 'not implemented' for each of the items. Analyses showed that the item, teacher, lesson and rater facets achieved high psychometric quality for the instrument. Teacher performance was consistent with what has been reported in the literature. Implications for research and practice are discussed. [This paper was published in "Reading & Writing Quarterly" 2019 (EJ1216107).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: