Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIndiana Commission for Higher Education
Titel2018 College Equity Report: Measuring Gaps in Educational Opportunity
Quelle(2018), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; College Students; Equal Education; Achievement Gap; Educational Indicators; Prior Learning; Academic Achievement; Enrollment Rate; Graduation Rate; Demography; Sex; Race; Ethnicity; Socioeconomic Status; Rural Schools; Urban Schools; Indiana
AbstractPopulation projections indicate that Indiana is to become increasingly more diverse in upcoming years, and these demographic changes are already reflected in Indiana's high school graduate pipeline. For the purpose of this report, "equity" refers to the idea that a student's social circumstances should not dictate his or her chance of academic success. Equity is measured by observing areas where it does not exist -- gaps between students with different backgrounds. These gaps are known as "achievement gaps." To measure equity, this report takes a look at five achievement gap indicators, while focusing on four demographic populations. Achievement gap indicators include: (1) Pre-College Success; (2) College-Going Rates; (3) Early Success in College; (4) On-Time College Graduation Rates; and (5) Extended College Graduation Rates. Demographic populations include: (1) Gender; (2) Race/Ethnicity; (3) Socioeconomic Status; and (4) Rural/Non-Rural Classification. (ERIC).
AnmerkungenIndiana Commission for Higher Education. 101 West Ohio Street Suite 550, Indianapolis, IN 46204. Tel: 317-464-4400; Fax: 317-46-4410; Web site: http://www.in.gov/che
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: