Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaFortune, Julien
InstitutionPublic Policy Institute of California (PPIC)
TitelSchool Resources and the Local Control Funding Formula. Is Increased Spending Reaching High-Need Students? Technical Appendices
Quelle(2019), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool District Autonomy; Funding Formulas; Educational Finance; Resource Allocation; Elementary Secondary Education; Educational Equity (Finance); Public Schools; Expenditure per Student; Teacher Student Ratio; Poverty; Teacher Salaries; Data; California
AbstractCalifornia enacted the Local Control Funding Formula (LCFF) in 2013-14 in an effort to simplify school finance, revamp accountability, and increase funding for high-need students--those who are low income, English Learners, homeless, and/or foster youth. The LCFF represents an overhaul of the previous system of K-12 school finance that had been in place for nearly four decades. Under the LCFF, extra funding is allocated to districts with more high-need students. The full report provides new evidence on the effects of LCFF on the distribution of educational resources across districts and schools. These technical appendices to the full report present: (1) Data Sources and Sample Construction; (2) Estimating Teacher Salaries; (3) Empirical Framework; and (4) Supplemental Tables and Figures. [For the full report "School Resources and the Local Control Funding Formula: Is Increased Spending Reaching High-Need Students?," see ED598095.] (ERIC).
AnmerkungenPublic Policy Institute of California. 500 Washington Street Suite 800, San Francisco, CA 94111. Tel: 415-291-4400; Fax: 415-291-4401; Web site: http://www.ppic.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: