Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSam, Ann M.; Cox, Ann W.; Savage, Melissa N.; Waters, Victoria; Odom, Samuel L.
TitelDisseminating Information on Evidence-Based Practices for Children and Youth with Autism Spectrum Disorder: AFIRM
Quelle(2019), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sam, Ann M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Intervention; Evidence Based Practice; Children; Youth; Program Effectiveness; Learning Modules; Information Dissemination; Shared Resources and Services; Web Sites
AbstractComprehensive reviews of the research literature have identified that focused intervention practices for children and youth with autism spectrum disorder have evidence of producing positive developmental and learning outcomes. The Autism Focused Intervention Resources and Modules (AFIRM) project has translated evidence-based practices identified by Wong et al. (Journal of Autism and Developmental Disorders 45(7):1951-1966, 2015) into online learning modules. The purpose of this paper is to describe (1) the process for translating the research literature into practical information that practitioners can use, (2) its dissemination through a freely accessible website, (3) the use of the modules by over 64,500 users located in the United States and abroad, (4) knowledge gained as a result of completing the modules, and (5) consumers' evaluations of modules usefulness and relevance. [This is the online version of an article published in "Journal of Autism and Developmental Disorders."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: