Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Dilafruz R.; Brule, Heather Anne; Skinner, Ellen; Kelley, Sybil; Lagerwey, Claire
TitelScience in the Learning Gardens: Engagement and Learning in Sixth Graders from Low-Income Urban Schools
Quelle(2016), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterScience Instruction; Grade 6; Learner Engagement; Low Income Groups; Urban Schools; Middle School Students; Student Diversity; Self Determination; Theories; Science Activities; Gardening; Science Teachers; Hands on Science; Oregon (Portland)
AbstractThis study relied on motivational models derived from self-determination theory to explain how garden-based science activities can contribute to minority students' motivation and learning in science class and academic identity in science. Participants were 105 sixth-grade students from primarily low-SES families at two diverse urban schools. Students' reported experiences of engagement (effortful, energized participation) in garden-based science activities predicted their engagement in the science classroom, science learning, and academic identity in science. Moreover, these relationships seemed to be "mediated by" students' self-perceptions (feeling autonomous, competent, related, and purposeful). This suggests that the extent to which garden-based activities help promote students' success in science may depend, in part, on how well these activities foster a sense of ownership, efficacy, belonging, and purpose. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: