Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHutt, Stephen; Hardey, Jessica; Bixler, Robert; Stewart, Angela; Risko, Evan; D'Mello, Sidney K.
TitelGaze-Based Detection of Mind Wandering during Lecture Viewing
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (10th, Wuhan, China, Jun 25-28, 2017).
Quelle(2017), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEye Movements; Attention; Lecture Method; Student Behavior; Online Courses; Large Group Instruction; Models; Intelligent Tutoring Systems; Video Technology; Foreign Countries; Undergraduate Students; Canada
AbstractWe investigate the use of consumer-grade eye tracking to automatically detect Mind Wandering (MW) during learning from a recorded lecture, a key component of many Massive Open Online Courses (MOOCs). We considered two feature sets: stimulus-independent global gaze features (e.g., number of fixations, fixation duration), and stimulus-dependent local features. We trained Bayesian networks using the aforementioned features and students? self-reports of MW and validated them in a manner that generalized to new students. Our results indicated that models built with global features (F[subscript 1] MW = 0.47) outperformed those using local features (F[subscript 1] MW = 0.34) and a chance-level model (F[subscript 1] MW = 0.30). We discuss our results in the context of MOOC development as well as integrating MW detection into attention-aware MOOCs. [For the full proceedings, see ED596512.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: