Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAustin, Christy R.; Vaughn, Sharon
TitelReading Interventions for Young Learners with Reading Difficulties and Disabilities: The Role of Word Reading and Word Meaning
Quelle(2019), (23 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Intervention; Reading Instruction; Young Children; Reading Difficulties; Teaching Methods; Educational Benefits; Semantics; Instructional Effectiveness; Reading Improvement; Decoding (Reading)
AbstractA substantial number of students read significantly below grade level, and students with disabilities perform far below their non-disabled peers. Reading achievement data indicate that many students with and at-risk for reading disabilities require more intensive reading interventions. This chapter utilizes the theoretical model of the Simple View of Reading to describe the benefit of early reading instruction, targeting both word reading and word meaning. In addition, evidence is presented supporting the use of word meaning instruction to improve accurate and efficient word reading for students who have failed to respond to explicit decoding instruction. [For the complete volume, "Special Education for Young Learners with Disabilities. Advances in Special Education. Volume 34," see ED596193.] (As Provided).
AnmerkungenEmerald Group Publishing Limited. Howard House, Wagon Lane, Bingley, West Yorkshire, BD16 1WA, UK. Tel: +44-1274-777700; Fax: +44-1274-785201; e-mail: emerald@emeraldinsight.com; Web site: https://www.emerald.com/insight/publication/issn/0270-4013
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: