Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlitz, Lisa; Anderson, Elizabeth McKendry
TitelBuilding Culturally Responsive Trauma-Informed Schools: Laying the Foundation with School Personnel
Quelle(2016), (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMinority Group Students; Economically Disadvantaged; Racial Bias; Poverty; At Risk Students; Culturally Relevant Education; Resilience (Psychology); Trauma; Well Being; Academic Achievement; College School Cooperation; Stress Variables; Elementary Schools; Student Behavior; Teacher Effectiveness; Teacher Attitudes; Teacher Aides; Student Personnel Workers; Emotional Response; Behavior Problems; School Safety
AbstractNegative outcomes for students of color and those who are economically disadvantaged are troubling patterns in schools nationwide. Systemic racial disparities are part of the problem. Children who live with poverty, however, also have heightened exposure to adverse experiences. Implementing a culturally responsive trauma-informed whole-school approach can address the impact of disparities, teach resiliency skills, and promote the wellbeing and achievement of all students. This study describes a school-university collaboration to develop such a model. Findings explore school personnel's perceptions about race, trauma, and the stressors their students face in the context of the developing model. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: