Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHannigan, John; Hauser, Linda
TitelAn Investigation into the Impact of Common Core Integration on Early Literacy Curriculum Systems
Quelle(2016), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommon Core State Standards; Literacy Education; Quality Control; Elementary School Teachers; Primary Education; Principals; Educational Quality; Teacher Attitudes; Administrator Attitudes; Alignment (Education); Lesson Plans; Educational Change; Curriculum Development; Teaching Methods; Cooperative Learning
AbstractThis paper describes a study conducted to investigate the impact of Common Core (CC) integration on early literacy curriculum systems. Specifically, this study examined perceptions of K-3 teachers and principals regarding extent to which CC integration has changed early literacy curriculum systems and the benefit related to these changes. Also, this study investigated specific changes made, value and challenges of the change, and focus areas for future action. Given the large number of American students not able to read grade level text, districts/schools must summon an organizational response focused on the four elements of curricular quality control. Little is known about how schools are responding; therefore, this research contributes greatly to the public scholarship needed to educate our diverse democracies. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: